Julmarknad

2009-11-19 22:07:51 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ikväll har jag varit på julmarknad på min mosters loge. Det var en hel del som såldes där, bland annat smycken, tavlor, bröd, ullsaker och min mamma sålde sina tygkorgar och julstrutar. Det bjöds även på plockmat. För att få sälja sina saker så fick man ta med mat att bjuda på. Var smaskigt och roligt att titta på allt.



Mammas bord (hon sålde inte sakerna som är i tygkorgarna utan de är bara till för att visa vad korgarna kan användas till):



I de små tygpåsarna ovan låg små ljus.




Jag köpte denna tygkorg som jag har spanat på tidigare (jag är dock även sugen på att köpa en av de svarta korgarna som syns på bilden ovan):


Och sen köpte jag denna kylskåpsmagnet vid ett annat bord (där stod mammas och pappas grannar och sålde bl a tavlor med motiv gjorda av ull, ullbroschar och magneter):




Om man är intresserad av att köpa tygkorgar av min mamma så finns uppgifter om det i högerspalten (man får scrolla ner lite) på hennes blogg.





Kommentarer
Dorothea - Tvillingmamma & Gravid

vad mysigt det lät med julmarknad, var ett par år sedan jag var på det själv!

2009-11-19  /  22:31:03  /  http://theans.blogg.se/
Jenny

Åååhh va mysigt med julmarknad, älskar verkligen julen. Det här året blir ju lite extra speciellt med en ny familjemedlem:o)



KRAM!

2009-11-19  /  22:51:35  /  http://www.barnlangtan.se/
Anna

Mys med julmarknad. Jag har inte varit på ngn än men just nu känner jag inte julstämningen för att gå på ngn heller. Ingen snö trots att det är slutet på november :( Som de senaste åren suck

2009-11-23  /  06:45:32  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback