Vänner

2009-03-11 17:18:34 ,   Populärkultur
Vänner är ju tiderna bästa komediserie, tycker jag =)

Har ni något favoritavsnitt eller någon säsong som ni tycker är bättre än andra?

Jag tycker att säsong 8 och 10 är de bästa. Älskar säsong 8 då Rachel är gravid. Tre av seriens bästa avsnitt, enligt mig, finns i den: När Rachel berättar för Ross att han ska bli pappa och han blir upprörd över kondomens säkerhet, När Rachel och Ross bråkar om vem som stötte på vem när bebisen blev till och det kommer fram att Ross filmat det hela och de tittar på det, När Rachel går över tiden.

Andra roliga avsnitt är När Ross går på spraytanning, När Ross köper läderbyxor, När Ross blir upprörd av att någon på jobbet tagit hans smörgås, När alla kommer på att Monica och Chandler är tillsammans, När hela gänget är i Las Vegas och Rachel och Ross super sig rejält fulla, När....

Shit nu kommer jag på hur många som helst. Älskar Vänner =)

Min favoritkaraktär är Ross, vilket kanske märks på vilka som är mina favoritavsnitt (I början av serien är han dock ganska tråkig men han blir roligare allt längre serien går)




Kommentarer
Emmy

Håller med dig, vänner är verkligen den bästa serien!

Självklart älskar man alla, men Joey är definitivt en favorit.

Älskar också när Ross får en spraytan men mitt absoluta favoritavsnitt (om man tänker på det komiska) är säsong 5-6 någon gång då Joey och Ross av någon anledning ska slåss och de pratar om att "klart man duckar när någon ger en ett slag" varpå Joey slår Ross och Ross inte duckar.

Oj, vilken lång kommentar det blev nu.

Hur som helst är vänner underbart!

2009-03-11  /  17:59:42  /  http://blogg.aftonbladet.se/10871
Patricia

Ja det är samma här, hon faller rätt så fort =) Men lite bättre blir det för varje gång. Ja visst har hon mycket hår =) Hon hade ju mörktbrunt när hon föddes och är nu helt blond, plus fått mer hår =)

2009-03-11  /  18:05:20  /  http://tricias.blogg.se/
Caroline

Håller med dig om Vänner...Absolut bäst! Min favorit är nog Monica... Eller, Ross.. Hm! Svårt det där!

Mitt favoritavsnitt är iallafall när Rachel och Ross sjunger "baby got back!" med Sir mix alot för Emma!!!

Jag har hela boxen och kan se repriser på tvn om och om igen!







Om Tilde.. Hoppas hon inte vägrar flaskan något mer, för tydligen var hon hungrig.

Jag gjorde iordning en potion gröt och det slukade hon på några minuter!!

Helt galet =)

2009-03-11  /  18:06:05  /  http://nindo.blogg.se/
Katja

Håller med dig, vänner är bäst!! Sitter och tittar nu :)

2009-03-11  /  19:24:21  /  http://lillagrodden.wordpress.com/
Anna

Vänner kan man aldrig se för mkt av :)

2009-03-11  /  21:50:54  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback