En bra present och en dålig

2009-06-03 10:54:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag har inte fått några presenter i "fysisk" form än. men en bra present var att Max sov i sin säng till kl. 7.50 imorse och sedan somnade han om bredvid mig och vi sov vidare till 9.10.

En dåligt present var att jag har pratat med vårdcentralen om mitt illamående och jag frågade hur man ska gå vidare och hur detta ska redas ut. Då sa sköterskan att allt kommer man ju inte fram till utan ibland så får man helt enkelt bara må dåligt. Det lät ju som en positivt framtidsprognos. Suck! Blev några tårar över det. Fick i alla fall en läkartid nästa måndag. Vad nu det kan ge. Kan inte förstå att de inte skickar en remiss vidare och reder ut detta ordentligt. Diskuterade lite vad jag kan göra för att få upp mitt blodtryck som är orsak till en viss del av mitt illamående och min yrsel. Bland annat ska jag tänka på att röra på benen mycket när jag sitter still. Senaste gången de mätte blodtrycket hade jag 95/65. Har ingen koll men antar att det är lågt!




Kommentarer
Louise - [ Mamma till Eddie ]

sv: jaa, vad kul :) du kommenterar ju ibland med och det blir man ju glad av! ^^

2009-06-03  /  11:09:16  /  http://louisekumlin.blogg.se/
Josefine

Grattis på din dag Sara! Hoppas att den blir bra. Och även att du mår bättre och att dom reder ut detta ordentligt. Du verkar ju ofta må dåligt, dom måste ju ta det på allvar snart!



Ja, tänk att det är så spännande mobiltelefoner. Ronja har fått en "egen" gammal telefon som hon kan leka med. Men den är inte på långa vägar lika rolig som min eller Mats är. Konstigt...

2009-06-03  /  11:19:25  /  http://josselyn.blogg.se/
Tina

Jag har ätit blodtryckshöjande och blev då av med både yrsel och illamående.

Men när jag började träna så slutade jag med den och nu når jag topp..

Äter medicinen när jag haft träningsuppehåll under en längre tid.

Hör efter med läkaren om det inte går att prova ..



Lycka till

// Tina



2009-06-03  /  12:52:34  /  http://mollym.blogg.se/
Caroline

Usch vad jobbigt! Hoppas det löser sig...



Grattis på födelsedagen=)

2009-06-03  /  14:50:31  /  http://nindo.blogg.se/
daniella, nikes mamma

Men vad dåligt att de inte går på djupet! Hoppas de skärper sig och du blir bättre :)



Kom på att jag helt glömt svara ang. den här förankringen till bordet. Det är en ögla som man kan trä runt i princip vad som helst, så den ska nog passa alla stolar! Babyproffsen 39 (eller möjligtvis 49) kronor!

2009-06-03  /  23:32:07  /  http://nikedan.blogg.se/
moster A

jag ska åka dit och skälla på dom......strunta idej på det sättet , de borde skämmas

2009-06-04  /  21:04:58 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback