Grillad lax med kräfttzatziki

2009-07-10 22:16:05 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag har varit snurrig och matt idag och vi skulle åkt till Marcus faster på eftermiddagen och vara där hela kvällen men jag orkade inte så Max och jag blev kvar hemma. Marcus åkte dock och kommer nog hem om cirka en timma.

Jag ville inte sitta här hela kvällen utan jag och Max åkte till mina föräldrar några timmar där även min brorsdotter N var. Vi åt färskpotatis, grillad lax och kräfttzatziki. Max fick en barnmatsburk men spottade bara ut. Så kokade lite lax till honom, gjorde en vit sås och blandade det med kokt potatis. Det tyckte han mycket bättre om. Hemlagat verkar vara hans grej!

Mina föräldrar gick på semester idag. Grattis! Det är ni värda. Passade på att ändra texten i headern som mamma har på sin blogg när jag var där. Hon ville ha ett annat typsnitt så nu är det fixat. Enkelt och stilrent!

Nu längtar jag efter min man....... Ligger här i soffan och slötittar på Dantes peak på tv. Tror det är tredje gången jag ser den.




Kommentarer
Patricia / Livet med Vilda

Ja det är ju så himla mysigt när de somnar så nära och man känner varje andetag. Jag tänker såhär.. jag måste passa på och ta vara på varje ögonblick och möjlighet för snart är hon så pass stor att mamma inte är rolig att somna hos längre. ;)



Åh, färskpotatis och grillad lax.. vad smarrigt! Nu blev jag hungrig igen! Låter ju supergott! Din Max verkar vara en duktig kille som gillar fisk ;)



Jag köpte en färdig barnmatsburk till Vilda, palsternacka/potatis. Min bvc-tant sa att det kunde vara bra att börja med eftersom det är skonsamt och bra för magen. Tänkte först göra egna smakportioner men jag måste få tag på "gammal" potatis först och det är typ omöjligt i vår lilla håla verkar det som. :P



Förlåt om jag svamlar, ska nog gå och sussa snart. :P

2009-07-10  /  23:23:33  /  http://smokingcankill.blogg.se/
Anna

Hoppas du känner dig bättre nu!

Klok kille som gillar hemlagat. Jag har inte provat burkmat på Alexander än men kom på att det kanske är bra att prova ifall vi reser bort. Lite enklare med burk då. Han kanske vägrar om han aldrig provat det innan.

Lax och färskpotatis lät gott!



2009-07-10  /  23:42:16  /  http://ambi.blogg.se/
emma - mamma till meja

meja vägrar hemlagad barnmat, däremot så älskar hon allt vi äter...

2009-07-11  /  08:06:34  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback