Bokinspiration

2009-01-11 16:25:45 ,   Populärkultur
Jag älskar att läsa, att riktigt försvinna in i en bok!

Just nu har jag dock inte så mycket tid eller inspiration till att läsa men tänkte inspirera er och kanske även mig själv med att tipsa om lite böcker som jag tycker är bra!

Må-bra-böcker
Böcker att riktigt försvinna in i. Som man inte kan sluta läsa men samtidigt inte vill att de ska ta slut

   

Dessa tre böcker är underbar chic-lit! De hör ihop då samma karaktärer finns med i böckerna men de har olika huvudpersoner. Jag gillade Matilde bäst och har läst den två gånger.

 

Mina två favoritböcker av Marian Keyes: Sista chansen ("Last chance saloon" på engelska. Har bara läst den på engelska men har den svenska hemma också) och "När Lucy Sullivan skulle gifta sig" som jag har läst 7 gånger. Har aldrig läst en bok så många gånger som denna.

 

Underbara vardagsnära böcker av Emma Hamberg: "Mossvikenfruar" och "Brunstkalendern"


Läskiga böcker
Jag gillar deckare men tycker inte om att läsa när jag är ensam hemma. Här kommer de som jag tycker är bäst:

   

"Tyskungen" av Camilla Läckberg, "Tatuerad Torso" av Helene Tursten (den otäckaste bok jag läst), "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson

Sorglig bok
Har aldrig gråtit så mycket till en bok som jag gjorde till denna:



"Är det någon där?" av Marian Keyes

Annorlunda bok
Denna bok läste jag när jag läste litteraturvetenskap på universitetet och den är annorlunda och griper verkligen tag i en.



"Till Mervas" av Elisabeth Rynell

Bok som jag är stolt att jag läst
Jag har läst den från pärm till pärm och jag gillade den faktiskt =)



"Odyssén"



Nu har vi blivit lite inspirerade att läsa =) Någon som har något boktips till mig som kanske kan bli en ny favorit?
Kommer även komma med ett inlägg om mina favoritböcker om graviditet och förlossning så småningom




Kommentarer
Polly

Stolthet och fördom. En gammal bok som kanske inte verkar vara nåt för världen, men det är så bra!

Annars gillar jag Karin Alvtegens böcker.

2009-01-11  /  17:42:50 
AprilMama

Kommer inte ihåg författaren men en bok som heter "Kärlek @ första träffen" eller på engelska "Love @ 1st date", väldigt bra! Sökte förresten reda på författaren Jane Moore. Mkt läsvärd!

2009-01-11  /  18:24:49  /  http://blogg.aftonbladet.se/27931/
Sara

Polly: Ja den har jag läst! Tyckte den va bra! Gillar filmen med Keira Knightley också



AprilMama: Jag tror att jag har läst något av henne men kan inte komma ihåg vad eller så känner jag bara igen författarnamnet. Ska nog i alla fall se till att läsa något =)

2009-01-11  /  23:26:32  /  http://sarasrum.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback