Feber

2009-02-05 22:57:48 ,   Max
Max har fått feber. Det hör väl antagligen ihop med hans förkylning. Tempen visade på 38,6 så vi gav en alvedon eftersom han skulle sova. Och han somnade i min famn...tills alvedonen började värka. Då slog han upp sina blå och log emot mig och nu går han på någon sorts alvedonenergi - har ätit 250 ml, hugger efter sina händer, vill inte ligga ner, har vänt sig från rygg till mage 3 ggr i sängen och försöker sätta sig upp så fort han ligger ner. Gav upp att försöka få honom att sova så nu får han ligga i soffan bredvid mig när jag sitter här för att inte störa Marcus som vill sova. Ångrar att vi gav alvedon men tycker det är läskigt på natten om han har feber och man själv sover och inte har koll på honom. Men han kan ju inte vara vaken hur länge som helst. Förutom den lilla powernapen han tog innan alvedonen började verka har han inte sovit sen 18.

Jag har retningar i halsen. Det gör inte ont utan retar bara. Så irriterande!

Hoppsan, nu har jag visst en bajsblöja att byta!




Kommentarer
Anna

Jag hoppas han bli av med febern och blir frisk snart men skönt att han blev så pigg iaf. Känns bättre med piggt sjuka barn som sköterskan på bvc sa till mig. Jag håller med om att det är läskigt med feber om natten. Man är ju rädd att den ska gå upp för högt.



2009-02-06  /  00:18:27  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback