Vår julafton

2009-12-26 10:53:52 ,   Allmänt/Vardagsliv
Julafton startade kl. 8 hos oss igår då vi gick upp hela familjen. Tände granen och satt och mös i soffan. Max fick en julklapp efter vällingen.



Efter det åt vi risgrynsgröt. Max tyckte dessvärre inte det var gott så han fick smörgås istället. Efter en del lek somnade han vid 11 och Marcus och jag gjorde oss julfina.



Samma kläder som förra julen

Vid 12 vaknade Max och då fick även han finkläder på sig och vi åkte hem till mina föräldrar där vi åt jullunch tillsammans med dem, min bror, mormor, morfar och min morbror med familj. Fanns mycket godsaker =). Efter maten läste mamma julevangeliet och vi öppnade julklappar och åt julgodis.





Julfin kille

Jag fick ett fint halsband och ny handdukar till badrummet som jag önskat mig. Max fick en briospis, kläder och tillbehör till den samt en bil. Sedan var det Kalle anka på tv och vi åt ostkaka till.



Vi tittar på Kalle Anka

Efter Kalle Anka åkte vi vidare till Marcus föräldrar där vi firade med hans bror samt syster med familj. Dit kom tomten. Max och hans kusin N var ganska oberörda av tomtens sällskap. Max kände nog igen rösten?!



Efter julklappsutdelningen såg det ut som ett slagfält i vardagsrummet.



Max fick kläder, pyjamas, böcker och en skiva. Jag fick "Män som hatar kvinnor" (dvd), The Sims 3: Destination världen (dataspel), handdukar, presentkort på Cubus. Marcus och jag fick tillsammans ett cykelställt till bilen och "Beverly Hills 90210 säsong 8". (Har säkert glömt att skriva massa saker). Efter julklappsutdelningen fikade vi. Men alla var ganska mätta =).



Max och N gav sedan en bejublad pianokonsert



Senare på kvällen var det dags att äta.... igen! Det hör ju julen till.



Vid 22 åkte vi hem. Marcus la sig och tittade på film, Max sov och jag åkte iväg på julnattsgudstjänst. Ett fint sätt att avsluta julafton på.

Hoppas ni alla har en fantastisk jul med nära och kära.







Kommentarer
Crazyangel

Tack!



Älskar pyamasen han har på sig på översta bilden!

2009-12-26  /  11:34:59  /  http://crazyangel.blogg.se/
E.K - Mamma till Alicia

Låter som att ni har haft en mysig jul :)

2009-12-26  /  12:21:50  /  http://eekk.blogg.se/
Jenny

Härlig jul ni haft:o) Ja tänk vad man äter och äter....och äter, hihi.



Kram!

2009-12-26  /  20:45:27  /  http://www.barnlangtan.se/
Mamma Russin

så fina kort, ser ut som ni har det så mysigt..:)



kramkram

2009-12-28  /  13:44:15  /  http://enburkrussin.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback