Närhet

2009-08-31 23:29:17 ,   Max
Max är verkligen inne i en period då han vill ha närhet. Han har väldigt svårt att somna själv även om vi sitter på golvet bredvid spjälsängen och sticker in handen mellan spjälorna och stryker honom på pannan. Han vill ligga på vår säng och gosa ... nära nära ..... Så det är oftast så han somnar och sedan lyfter vi över honom till spjälsängen. På kvällarna då vi först lägger honom i sin säng för att prova så kan han ligga still först och vara nära på att somna men sen är det som om han kommer på att han inte vill ligga där och så går det inte. När vi då lägger ner honom på vår säng så småskrattar han ibland som att han riktigt njuter. Eller så drar han en lång suck och sedan somnar han på en gång.

Antar att det är någon utvecklingsfas. Han är ju i språnget att lära sig att så det händer ju mycket.

Vi försöker mest möta hans behov och låta honom få ligga nära nära eftersom han antagligen behöver den närheten just nu. Men han får inte sova mellan oss hela natten men det behöver han inte.

Jag ska sova på soffan i natt.... igen! Sker någon gång varje vecka. Magen har inte riktigt varit på topphumör ikväll och då tycker jag det är skönt att ligga här själv och somna till teven. Dessutom är det ju inte helt fel att få sova en hel natt ostört. Jag har världens bästa man som oftast är den som föreslår att jag ska sova här ibland.... eller också är det att han vill ha sängen för sig själv..... hm....

Nu ska jag slötitta på Seinfeld och somna till det och njuta av att jag har nya gardiner =)




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback